ΒΙΟΡΥΛ A.E.: Η μοναδική ελληνική βιομηχανία αρωμάτων που κατέκτησε τις διεθνείς αγορές – ΣΕΒ σύνδεσμος επιχειρήσεων και βιομηχανιών

0
58

Συνέντευξη κ. Βασιλείου Ντουρτόγλου Διευθύνοντα Συμβούλου της ΒΙΟΡΥΛ Α.Ε. στην Αμαλία Γκουνέλα, Senior Advisor ExportReady, ΣΕΒ

Α. Γκουνέλα: Διαλέξαμε να φιλοξενήσουμε στο σημερινό μας δελτίο μία ελληνική επιχείρηση, τη μοναδική με παραγωγή βιομηχανικών αρωμάτων στην Ελλάδα εδώ και 77 χρόνια, η οποία απασχολεί περισσότερο από 120 εργαζόμενους και το 30% του κύκλου εργασιών της προέρχεται από τις εξαγωγές σε όλον τον κόσμο. Με ποια κριτήρια διαλέξατε τις αγορές στόχους για τα προϊόντα σας;

Β. Ντουρτόγλου: Αγαπητή κ. Γκουνέλα, καταρχήν ευχαριστώ πολύ για την πρόσκληση και την φιλοξενία στο Export Ready Newsletter του ΣΕΒ,

Οι αγορές-στόχοι για τα προϊόντα μας είναι αυτές που σχετίζονται με τις εξελίξεις των κοινωνικών και οικονομικών κριτηρίων που αφορούν τη βελτίωση του τρόπου ζωής, της υγιεινής διαβίωσης και της προστασίας του περιβάλλοντος. Οι εταιρείες με τις οποίες συνεργαζόμαστε έχουν την ίδια ή παρόμοια πολιτική και συνεπώς, η δική τους επιτυχία με αυτούς τους στόχους πολλαπλασιάζει και τον δικό μας κύκλο εργασιών.

Α. Γκουνέλα: Κύριε Ντουρτόγλου, ποια είναι η στρατηγική που ακολουθείτε για να κερδίσετε μία αγορά;

Μ. Ντουρτόγλου: Είμαστε προσανατολισμένοι πάντα στις απαιτήσεις του πελάτη. Ακούμε τους στόχους του και δεδομένου ότι ως επί το πλείστον είναι B2B, φτιάχνουμε την πολιτική μας και τη στρατηγική μας ανάλογα.

Α. Γκουνέλα: Ποια είναι τα εμπόδια που μπορεί να συναντήσει μια εταιρεία που έχει ένα εξειδικευμένο προϊόν όπως εσείς;

Β. Ντουρτόγλου: Τα προϊόντα μας, παρά το γεγονός ότι είναι εξειδικευμένα, χρήζουν περιβαλλοντικής και νομοθετικής αδειοδότησης, η οποία πολλές φορές στερεί τους βαθμούς ελευθερίας και δημιουργίας. Ένα μεγάλο εμπόδιο για την ελληνική αγορά είναι το μικρό της μέγεθος και γενικά ο αριθμός των μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων, των οποίων ο κύκλος εργασιών δεν επιτρέπει την ανάπτυξη σε βάθος νέων προϊόντων. Άρα, ακολουθούμε τις παγκόσμιες τάσεις που συχνά δεν προσαρμόζονται στη χώρα μας.

Α. Γκουνέλα: Εκτός από την εξαιρετική ποιότητα των προϊόντων σας, σε ποιους άλλους παράγοντες οφείλεται η επιτυχία σας;

Β. Ντουρτόγλου: Στο ανθρώπινο δυναμικό μας, το οποίο υπήρξε πάντα εξαίρετο σε όλη την ιστορία αυτής της εταιρείας.

Α. Γκουνέλα: Σαν εταιρεία έχετε δώσει μεγάλη έμφαση στην έρευνα και την ανάπτυξη. Γιατί είναι σημαντικό για την εταιρεία σας να επενδύει σε έρευνα και ανάπτυξη; Πόσο την βοηθάει αυτό να ανταγωνιστεί παγκόσμιους κολοσσούς του κλάδου της και να εισέρχεται σε νέες αγορές;

Β. Ντουρτόγλου: Η έρευνα και ανάπτυξη ήταν ο κορμός της εταιρείας στο ανταγωνιστικό αυτό περιβάλλον στο οποίο εξελίσσεται. Οι εταιρείες που ανταγωνιζόμαστε και στους τρεις κλάδους (Fragrances/Flavors, Fine Chemicals, Agricultural Compounds) είναι της τάξεως των δις. Δεν είναι μόνο στον κλάδο των Αρωμάτων, αλλά και στον κλάδο Φυτοπροστασίας και στον κλάδο των Χημικών Υψηλής Προστιθέμενης Αξίας. Καταφέραμε να κερδίσουμε κάποιες από αυτές, και εκτός από ανταγωνιστές να τις έχουμε και πελάτες. Για να φτάσουμε εκεί, η βασική μας μέριμνα ήταν να πάμε τεχνικώς λίγο πιο μπροστά από όλο τον κόσμο που μας ανταγωνίζεται. Αυτό έρχεται σιγά σιγά, μόνο με την έρευνα.

Α. Γκουνέλα: Κύριε Ντουρτόγλου, σας ευχαριστούμε ιδιαίτερα για τις χρηστικές απαντήσεις σας αλλά και για τις πολύτιμες πληροφορίες που βγήκαν από αυτή τη συνέντευξη. Χαιρόμαστε ιδιαίτερα που μια ελληνική εταιρεία όπως η Βιορύλ, μέλος ΣΕΒ, μεγαλώνει όλο και περισσότερο την δραστηριότητά της στο διεθνές εμπόριο με αρώματα υψηλών προδιαγραφών σε βιομηχανικά προϊόντα για ολόκληρο τον πλανήτη.

Β. Ντουρτόγλου: Σας ευχαριστώ για τον χρόνο σας και τη δυνατότητα να εκφράσουμε τη γνώμη μας στον ΣΕΒ.